Tags: Bahrain | Saudi | Network

Arabic News Channel Backed by Saudi Prince Goes on Air

Sunday, 01 Feb 2015 08:55 AM

The fight for Arabic news viewers is heating up.

A new pan-Arab channel known as Alarab took to the airwaves Sunday from its headquarters in the tiny island nation of Bahrain, promising an "objective, fresh and unbiased view of world events."

It is backed by Saudi billionaire and royal family member Prince Alwaleed bin Talal.

Alarab's lead story was the purported beheading of Japanese journalist Kenji Goto by Islamic State militants. It then turned its focus on its own backyard, looking at Bahrain's decision to strip the citizenship of 72 nationals. Notably, its guests included prominent opposition activist Khalil al-Marzooq.

The channel faces stiff competition from established competitors including Qatar-based Al-Jazeera, as well as Sky News Arabia and Saudi-owned Al-Arabiya, both of which are headquartered in the United Arab Emirates.

© Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

   
1Like our page
2Share
MiddleEast
The fight for Arabic news viewers is heating up.A new pan-Arab channel known as Alarab took to the airwaves Sunday from its headquarters in the tiny island nation of Bahrain, promising an objective, fresh and unbiased view of world events. It is backed by Saudi billionaire...
Bahrain, Saudi, Network
130
2015-55-01
Sunday, 01 Feb 2015 08:55 AM
Newsmax Inc.
 
 

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

NEWSMAX.COM
© Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved