Tags: EU | Poland | Broadcaster | Fined

Polish Media Regulator Fines US-owned News Channel $420,000

Monday, 11 December 2017 01:37 PM

WARSAW, Poland (AP) — Poland's media regulator has imposed a fine of nearly 1.5 million zlotys ($420,000) on a private news channel for what it alleges was unfair reporting during a political crisis last year.

The broadcaster, TVN24, said it will appeal what it called an "unfounded" penalty.

The move comes amid reports that Poland's ruling Law and Justice party is seeking a state takeover of TVN24, which is owned by an American company, Scripps Networks Interactive, and whose reporting is sometimes critical of the government.

The National Broadcasting Council said in a statement Monday that TVN24 coverage of street protests in December 2016 violated the law by "propagating illegal activities and promoting behavior that threatens security."

Scripps Networks Interactive, based in Knoxville, Tennessee, is being bought out by Discovery Communications.

© Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

   
1Like our page
2Share
Europe
Poland's media regulator has imposed a fine of nearly 1.5 million zlotys ($420,000) on a private news channel for what it alleges was unfair reporting during a political crisis last year.The broadcaster, TVN24, said it will appeal what it called an "unfounded" penalty.The...
EU,Poland,Broadcaster,Fined
130
2017-37-11
Monday, 11 December 2017 01:37 PM
Newsmax Media, Inc.
 
 

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

NEWSMAX.COM
© Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved