Tags: kirk | douglas | obituary | people | publish | error

People Magazine Mistakenly Publishes Kirk Douglas' Obituary

Sunday, 30 Nov 2014 10:07 PM

People Magazine accidentally published its pre-written obituary for Kirk Douglas online Sunday night.

It's not uncommon for major publications to write their elaborate obituaries in advance, and People Magazine clearly didn't mean to run the story as evident from the "DO NOT PUB" in the headline.

Still, "Spartacus" and his family members can't be happy.

Douglas, who turns 98 next week, isn't the first erroneous celebrity death report by People.

In 1982, Abe Vigoda was mistakenly referred to as "the late Abe Vigoda" in People. The error became a running joke about Vigoda on talk shows like "Late Night with Conan O'Brien." Vigoda is still alive.

Bloomberg made a similar obituary gaffe when it published news of Steve Jobs' death in 2008 three years before the Apple co-founder's actually passing in 2011.

The editors of Bloomberg quickly posted a retraction and apologized for the mistake.

There was no immediate mea culpa from People.

Douglas' reps could not be reached for comment.

© 2017 Thomson/Reuters. All rights reserved.

   
1Like our page
2Share
Newsfront
People Magazine accidentally published its pre-written obituary for Kirk Douglas online Sunday night.
kirk, douglas, obituary, people, publish, error
161
2014-07-30
Sunday, 30 Nov 2014 10:07 PM
Newsmax Inc.
 

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

NEWSMAX.COM
America's News Page
© Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved