22 Quit Al Jazeera TV Station for Biased Coverage in Egypt

Monday, 08 Jul 2013 06:18 PM

By Greg Richter

  Comment  |
   Contact  |
  Print   |
    A   A  
  Copy Shortlink
Twenty-two staffers of TV station Al Jazeera Mubasher Misr resigned Monday for what they called biased coverage by their editors, GulfNews.com reports.

The staffers say the station's reporting did not align with the actual events taking place as protesters for and against ousted President Mohammed Morsi have rallied in the streets, and members of the Muslim Brotherhood have threatened revolt if Morsi is not reinstated.

Anchor Karem Mahmoud announced his and the staff's resignations on air, saying management in Qatar, where Al Jazeera is based, were not committed to journalistic standards, and had instructed staff to favor the views of the Muslim Brotherhood.

Editor's Note: Should ObamaCare Be Repealed? Vote in Urgent National Poll

"The management in Doha provokes sedition among the Egyptian people and has an agenda against Egypt and other Arab countries," Mahmoud said in his on-air statement.

Four Egyptian members of the editorial staff at Doha resigned as well.

Haggag Salama, a correspondent Luxor, tendered his resignation on Sunday, accusing the network of "airing lies and misleading viewers."

Mahmoud, a veteran of the BBC World Service, joined Al Jazeera Mubasher Misr in 2011 to report on his homeland. But he tells Cairo Scene that in the past few weeks the channel has taken a political bias "which undermines everything we’re taught as reporters and broadcasters, and is not in line with what I believe to be right."

The alliance with one party has exacerbated the situation in Egypt, rather than helped it, Mahmoud said.

"The coverage over the last few weeks was the tipping point – especially the airing of extreme speeches over the last few days, which have added to the crisis Egypt is seeing right now," Mahmoud said.

An official with the station told Agence France-Presse that the employees who resigned "had not adapted to the editorial line of Al-Jazeera, which refuses to bow to pressure and which continues its coverage with professionalism, regardless of who is in power."

Al Jazeera America is set to launch in August, and has signed up several journalists, including former CNN anchor Soledad O'Brien.




© 2014 Newsmax. All rights reserved.

  Comment  |
   Contact  |
  Print   |
  Copy Shortlink
Around the Web
Join the Newsmax Community
Please review Community Guidelines before posting a comment.
>> Register to share your comments with the community.
>> Login if you are already a member.
blog comments powered by Disqus
 
Email:
Country
Zip Code:
Privacy: We never share your email.
 
Follow Newsmax
Like us
on Facebook
Follow us
on Twitter
Add us
on Google Plus
Around the Web
Top Stories
You May Also Like

Markets Researcher: US-Cuba Deal Good for Both Economies

Thursday, 18 Dec 2014 19:02 PM

Renewed diplomatic relations between the United States and Cuba, and an easing of decades-old travel and commercial rest . . .

Ex-CIA Officer: 'Expect No Changes' From Cuba After Deal

Thursday, 18 Dec 2014 17:31 PM

A prisoner swap and a resumption of relations between the United States and Cuba will enrich the communist nation's dict . . .

WaPo: Rubio Bolstered Credentials in GOP with Cuba Response

Thursday, 18 Dec 2014 15:56 PM

Florida Sen. Marco Rubio’s high-profile criticism of President Obama’s decision to normalize relations with the Cuban co . . .

Most Commented

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

 
NEWSMAX.COM
America's News Page
©  Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved