Israel Post, The Jerusalem Post Provide Daily Newspapers in Hebrew

Thursday, 28 Aug 2014 09:56 PM

By Angela Deines

  Comment  |
   Contact  |
  Print  
|  A   A  
  Copy Shortlink
The Israel Post newspaper, founded in 2007, as well as The Jerusalem Post provide the news daily in the Hebrew language in Israel.

The Jerusalem Post has been printed in the English language for most of its 82-year history. However, the newspaper that started as an English language publication in the early 1930s launched a Hebrew version last year.

“The Jerusalem Post has developed an international reputation during the course of its rich 80-year history,” said The Jerusalem Post Editor-in-chief Steve Linde in February 2013. “Our English website, JPost.com, attracts hundreds of thousands of local and international readers a day. The Post, in Hebrew, presents a potpourri of modern media, offering a glimpse into the future.”

Vote Now: Should the U.S. Continue to Support Israel?

According to The Jerusalem Post, the Hebrew version of the publication "brings together material in Hebrew from, [among other things], The Jerusalem Post, Jerusalem Post Lite, Israel Post, Sof Hashavua, Forbes Israel, Sport 1 and Sport 2 television, as well as Eco 99 and 103 FM radio."

The newspaper had its beginnings in 1932 when Gershon Agronsky, also known as Agron, founded the publication along with Ted R. Lurie. Lurie became editor when Agron was elected mayor of Jerusalem in 1955, the Jewish Virtual Library said.

The offices of he Jerusalem Post were bombed in 1948 as part of what was believed to be a British-Arab conspiracy. At the time, the newspaper was at odds with Great Britain over Britain’s mandatory government and the newspaper’s support of Jewish interests. After that incident, the Jerusalem Post continued to support Israel’s labor movement and the Israeli government even though the publication was critical of the government’s social and economic policies. At the time, the Histadrut, a trade union that supported Jewish workers, owned the publication.

Be Heard: Should the U.S. Cut Back Israel Support? Vote Here

In the 1970s, the Jerusalem Post endured more turmoil when it was sold to Holliger, a Canadian newspaper company. That caused the newspaper to become much more conservative, resulting in the firing of nearly 30 journalists after they launched a labor dispute.

Since 1990, according to the Jewish Virtual Library, the Jerusalem Post was “characterized by organizational and financial instability, including seven editors-in-chief and a rapid turnover of editorial and printing personnel.” That instability became more intense when Tom Rose was appointed editor in the late 1990s and printing of the newspaper ceased shortly after.

The Post’s daily circulation dropped from a high of 33,000 in 1967 to 12,000 in 2005. A French version of the publication began in 1991 and in 1995, the publication launched its Internet site. By 2004, the website had more than 14 million monthly page views. That same year, the Mirka'ei Tikshoret group, an Israeli-based company, bought the Jerusalem Post with Canadian media group Can West Global Communications.

Editor's Note: Newsmax Readers Weigh In on Israel. Vote Now

Related Stories:

© 2014 Newsmax. All rights reserved.

  Comment  |
   Contact  |
  Print  
  Copy Shortlink

PLEASE NOTE: All information presented on Newsmax.com is for informational purposes only. It is not specific medical advice for any individual. All answers to reader questions are provided for informational purposes only. All information presented on our websites should not be construed as medical consultation or instruction. You should take no action solely on the basis of this publication’s contents. Readers are advised to consult a health professional about any issue regarding their health and well-being. While the information found on our websites is believed to be sensible and accurate based on the author’s best judgment, readers who fail to seek counsel from appropriate health professionals assume risk of any potential ill effects. The opinions expressed in Newsmaxhealth.com and Newsmax.com do not necessarily reflect those of Newsmax Media. Please note that this advice is generic and not specific to any individual. You should consult with your doctor before undertaking any medical or nutritional course of action.

Keeping you up to speed on Lifestyle, health, and money-saving tips
 
 
Get me on Fast Features
Keeping you up to speed on Lifestyle, health, and money-saving tips
 
Email:
Country
Zip Code:
Privacy: We never share your email.
 
Follow Newsmax
Top Stories

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

 
NEWSMAX.COM
America's News Page
©  Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved